دانشگاه علوم پزشكي قم همزمان با استان شدن قم در سال 1375 و با ارتقاي شبكه بهداشت و درمان قم كه تا آن زمان، به عنوان يكي از مراكز تابعه دانشگاه علوم پزشكي تهران فعاليت ميكرد و متولي امور بهداشتي و درماني قم بود، به عنوان دانشكده علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني قم شكل گرفت. همزمان، موافقت اصولي وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكي با ايجاد دانشكدههاي پرستاري و بهداشت اعلام گرديد، تا اينكه در سال 1376 با پذيرش دانشجو در رشته كارشناسي پرستاري، فعاليت آموزشي دانشكده رسماً آغاز شد. پس از آن، در سال 1377، شوراي گسترش دانشگاههاي علوم پزشكي با پذيرش دانشجو در رشته كارداني بهداشت محيط موافقت نمود و نخستين گروه از اين دانشجويان در بهمنماه 1378 مشغول به تحصيل شدند. مرحله بعد، آموزشي شدن شش بيمارستان تابعه دانشكده، شامل بيمارستانهاي حضرت زهرا (س)، كامكار عربنيا، نكويي هدايتي، كودكان فاطمي سهاميه و ايزدي، حضرت معصومه و تبديل آنها به مراكز آموزشي درماني بود كه در سال 1379به تصويب وزارت متبوع رسيد. سپس، پذيرش دانشجو در رشتههاي كارداني اتاق عمل و كارداني بهداشت حرفهاي در سال 1381 مورد موافقت شوراي گسترش دانشگاههاي علوم پزشكي قرار گرفت.
رياست دانشگاه
دفتر رياست
هيات امناء
دبيرخانه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی استان
بازديدکنندگان اين صفحه: | 89258 |
---|---|
بازديدکنندگان امروز: | 54 |
کل بازديدکنندگان: | 1832078 |
بازديدکنندگان آنلاين: | 1 |
زمان بارگزاري صفحه: | 0.4524 ثانيه |
فرايند آموزش در حالت کلی فرایند آموزش به شرح ذیل می باشد. الف: خط مشي گذاري آموزشي ب: طراحي و برنامهريزي آموزشي مرحله طراحي وبرنامه ريزي آموزشي منابع انسانی شامل دو فعالیت اصلي زيراست: 1- نيازسنجي و طراحي آموزشها براساس اهداف و راهبردهاي آموزش کمیته راهبری، نيازهاي آموزشي سازماني، شغلي و فردي کارمندان شناسايي و براي مرتفع نمودن آنها دورهها و پودمانهاي آموزشي مناسب با استفاده از الگوهای نوین طراحي می گردد. 2- تدوين برنامه هاي آموزش دومين مرحله برنامه ريزي آموزشي، طراحي وتدوين برنامه هاي آموزشي است. برنامه آموزش در سه بازه زماني راهبردي، میان مدت و کوتاه مدت طراحي می گردد. موزطشی باید اهداف راهبردهای برنامههاي آموزش دانشگاه پس از تصويب كميته آموزش و توانمندسازی دانشگاه جهت اجرا به واحد آموزش ابلاغ ميشود. ج: اجراي آموزش ها د. نظارت و ارزشیابی آموزشی |